H&P International Real Estate

Persbericht Lebe Group en H&P

Lebe Group en H&P International Real Estate bundelen krachten

Forse uitbreiding beheerportefeuille

Per 1 oktober 2017 bundelen het bedrijf H&P International Real Estate BV uit Heerlen (www.QualityInProperty.com) en Lebe Group (www.lebegroup.nl) hun krachten. Met het samenvoegen van beide bedrijven (Lebe participeert 50% in H&P International Real Estate BV) krijgt de dienstverlening een impuls, vindt er een bundeling van kennis plaats en breidt de beheerportefeuille uit tot 500.000 m2. Lebe Group wordt nu ook actief over de grenzen.

H&P International Real Estate BV werd opgericht in 2005. Kenmerkend voor het bedrijf zijn de hoge knowhow van en langjarige ervaring in vooral commercieel vastgoed waardoor het meer levert dan het normaal gebruikelijke Asset- en Property Management. Verder beschikt H&P over een uitgebreid netwerk, zowel in Nederland als in Duitsland en België. Daardoor is het bedrijf een aantrekkelijke partner voor internationaal opererende vermogensbeheerders en institutionele en particuliere vastgoedbeleggers die prijs stellen in oplossingen op maat.

Lebe Group, opgericht in 1990, is een dynamisch vastgoedbedrijf met een heel eigen, creatieve aanpak waarbij op een niet-traditionele wijze wordt ingespeeld op de ontwikkelingen in die markt. Dat gebeurt met een doordacht concept dat draait om flexibiliteit, maatwerk en een brede dienstverlening. Onderdeel van de aanpak van Lebe is bedrijfspanden over te nemen om ze vervolgens met een eigen bouwteam naar de huidige maatstaven te renoveren en vervolgens te verhuren. Op die manier is een portefeuille ontstaan met kantoor- en bedrijfsruimten van uiteenlopende omvang, van enkele vierkante meters tot enkele duizenden vierkante meters. Onlangs is aan de eigen portefeuille Avantis Business Center toegevoegd, een grensoverschrijdend kantoorverzamelgebouw van 6.245m2 te Heerlen / Aachen. Verhuur vindt plaats op basis van flexibele maatwerkcontracten. Zo kan een huurder zonder problemen op elk gewenst moment op- of afschalen. Maar ook tegen gunstige tarieven tijdelijk extra ruimte bij huren.

Door het samenvoegen van beide bedrijven is er sprake van kennismeerdering en een verbreding van de dienstverlening. De totale beheerportefeuille groeit naar ruim 500.000 m². De nieuwe combinatie Lebe/H&P versterkt op deze manier haar vastgoedpoot en kan zo verder professionaliseren. De vernieuwde organisatie is met een team van totaal 40 medewerkers in staat om de verhuur, administratie, facilitaire ondersteuning, het asset- en property management en aankoop/verkoop te begeleiden. Met een netwerk dat zich nu uitstrekt van de BeNeLux, Duitsland, Zwitserland tot de Verenigde Staten van Amerika en een gestroomlijnde organisatie kan Lebe/H&P snel schakelen en op een zeer efficiënte manier te werk gaan, wat terug te zien is in de concurrerende tarieven.

Auteur: Martina Vaessen